naar galerie 2

Galina Grafshina met Kaycie (Quashee Million Dollar Baby,
Millie x Mohnesee Dreamsmith) op de show in Moscow.
Hier haalde Kaycie CAC / CACIB / Champion RKF /
Eurasia Champion 2010

Quashee Operation Chaos (Millie x Champy) 7 maanden oud in Polen.

East of England show Peterborough

- Juli 2009 -

In het weekend van 11 en 12 juli ben ik met vriendinnen naar de East of England show in Peterborough geweest. Ik was van plan om veel foto's te maken maar het is er niet van gekomen. Een paar foto's heb ik van op de show, de sheltie die BOB werd en ook de groep won, etentje in Londen en nog een paar snapshots van in de hotelkamer.

Showweekend Dublin, Ierland
- Juni 2009 -

In het laatste weekend van Mei was de Europese show in Dublin. Ik had hiervoor Kevin, Benji en Beertje ingeschreven. Rachel ging mee met 3 van haar Welsh Corgi's. We waren vrijdagochtend heel vroeg vertrokken naar Calais waar we onze eerste overtocht hadden. De tweede overtocht was vrijdagavond van Holyhead naar Dublin. Uiteindelijk kwamen we in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 4 uur aan in het hotel. De reis was toch wel ietsje langer als verwacht. Maar het was erg gezellig onderweg en gelukkig hadden we heel rustig weer om op de boot te zitten. Na mijn woeste en helse reis naar Schotland in november heb ik nl. nog een beetje een "boot-trauma";-))

De show was voor ons op zondag dus zaterdags hadden we een dag om lekker te chillen. De fokker van onze Mike kwam ook. Die heb ik zaterdagochtend opgehaald op het vliegveld van Dublin (en maandagmorgen op de terugreis daar ook weer gedropt). We zaten in het prachtige Cabra Castle hotel in Kingscourt wat tussen Dublin en Belfast ligt, ongeveer een uurtje rijden vanaf de show. Dit hotel is echt een aanrader en het geld dubbel en dwars waard. Alles was gewoon perfect. Het maakte niet uit of je nou een kamer had in het kasteel zelf, of in de mansion of in de cottages. De hotelmanager had ons een aantal kamers laten zien en dan mochten we zelf kiezen. Helemaal top. Omdat wij 6 honden bij hadden kozen wij voor een cottage op het golfterrein. Daar kwam geen kip en konden de hondjes de hele dag lekker los rondlopen terwijl wij op het terrasje zaten voor ons huisje. De kamers in ons huis waren helemaal af. Niks op of aan te merken. Als ik nog ooit in Ierland ben boek ik zeker weer dit hotel.

De show op zich was nogal teleurstellend qua alles, zeker voor zo'n happening als een Europese show. Het was midden in Dublin, amper parkeerplaatsen, hele kleine ringen, chaos alom. Het was voor mijn keurmeester zijn debuut voor shelties, dus ik ging zowiezo zonder enige verwachtingen. En het werd ook niks. Ik heb Beertje zelfs niet eens meer voorgebracht. Maar toch een toffe dag. Altijd leuk om weer bekenden te zien en ook om nieuwe contacten te leggen. Er waren 40 shelties ingeschreven en daar was de keurmeester binnen een uur mee klaar! Rachel was ook op tijd klaar dus rond de middag konden we weer naar het hotel. Het was onmogelijk om met al onze spullen en hondjes bij de auto te komen, dus ging Rachel de auto halen. Vervolgens moest ze zowat heel Dublin doorkruisen om weer bij ons te komen. Er waren een aantal pittige verkeersovertredingen en de nodige lachbuien nodig om Dublin te ontvluchten. Rond 15 uur 's middags waren we al weer bij het hotel waar we tot 's avonds laat op ons terras hebben gezeten en ook heerlijk gegeten in het kasteel. Maandagochtend gingen we weer naar huis. Tijdens de overtocht Dublin/Holyhead zijn we als een blok in slaap gevallen op een bankje. We waren kapot. Na aankomst in Holyhead reden we een stuk langs de kust in Wales en daar zijn we gestopt om met de hondjes te wandelen. Benji en Beertje hebben zich prima vermaakt met de hondjes van Rachel. Kevin niet. Die is bang om vies en nat te worden;-) Hij was bang om me uit het oog te verliezen dus ons watje plakte constant aan mijn been. Daarna zijn we nog een keer gestopt om te winkelen. Door alle extra stops hadden we wel onze boot gemist (en de boot erna die we kosteloos konden nemen ook, oops) en waren we uiteindelijk om 3 uur 's nachts weer thuis. Ondanks de teleurstellende show heb ik toch een fantastisch weekend gehad.

Mooie Benji lekker lui in het zonnetje voor ons huis.

Op het strand in Wales.

Showweekend Zagreb, Kroatië
- November 2008 -

Winterwonderland in Oostenrijk.

Donderdagavond aangekomen in het hotel in Oroslavje. Vrijdagavond was de eerste show. 's Morgens in de hotelkamer (op de koelkast!)  nog even onze Jacco knippen en badderen wat hij niet leuk vond;-) Kevin kijkt toe.

En onze beer ziet er weer freet uit

Het was een supertof weekend en ik ga zeker snel weer terug naar Kroatië.